Kracht Evangelisatie

Krachtevangelisatie

Je ziet en hoort vaak mensen evangeliseren, folderen, met mensen praten of zelfs bidden voor genezing, waar dan ook nog genezing op volgt, maar echt mensen tot Jezus leiden zie je minder. Daniel Kolenda, van Cgrist for All Nations, de opvolger van Reinhard Bonnke zegt daarvan:

Stel de vraag!

Ik heb situaties gezien in persoonlijke evangelisatie waar een ongelovige een verbazingwekkend profetisch woord ontving en misschien zelfs een fysieke genezing, maar nooit aangemoedigd werd om een beslissing te nemen om Jezus te volgen.

 

Wat een tragische gemiste kans! D.L. Moody vertelde het beroemde verhaal van een prediking van het evangelie op een gemeentevergadering, waarna hij de mensen vertelde naar huis te gaan en na te denken over wat ze hoorden.

 

Die week verwoestte de grote brand in Chicago de stad. Veel van die mensen verloren hun leven voordat ze de beslissing namen om Christus te volgen. Vanaf die tijd begon Moody met het oproepen vanaf de kansel wanneer hij preekte en drong er bij de mensen op aan om meteen toen en daar een beslissing voor Christus te nemen, waarbij hij de nadruk legde op de urgentie van de zaak.

 

Een ‘altar call’ kan effectief zijn in een gemeente setting, maar hoe breng je een persoon tot een punt van beslissing in één-op-één evangelisatie? Het is gemakkelijk. Stel gewoon een gerichte vraag zoals, "Moet je het goed maken met God?" of "Wat weerhoudt jou ervan om je leven aan Jezus over te geven?" of "Kan ik nu met je bidden?"

 

Dit zal je gesprek op een punt van beslissing brengen en dit is het punt waar redding plaatsvindt. Als getuigen, is dit waar we op uit zijn.

Wees niet bang om een persoon te vragen om een beslissing te nemen en om meteen met je te bidden. Ze krijgen misschien nooit meer een kans. Nu is de dag van het heil!





Als st. Arbeiders in de Oogst willen we je juist leren om dat te gaan doen. Op een effectieve manier het evangelie delen zodat mensen een keuze gaan maken voor Jezus en Hem in jun hart uitnodigen. Niets voor niets zijn de woorden van Jezus Zelf, dat de velden wit zijn en de oogst groot, daar ligt het niet aan. We moeten voor arbeiders bidden, want daar ligt het probleem. en arbeiders, die niet alleen zaaien, maar ook oogsten! Belooft Jezus niet dat we, als we Hem volgen, vissers van mensen zouden zijn?


Daarom moeten we erop getraind zijn om die oogst, of die vangst, binnen te halen. en daar heb je gereedschap voor nodig. Als je ons uitnodigt komen we naar je toe om je kerk, je huisgroep, je evangelisatie commissie, of wie dan te trainen om de oogst binnen te halen.


Je kunt kiezen uit de volgende manieren (klik op de link om de pagina te openen)


-Gloriestoel-plus, met zielen winnend script


- Jesus @ the door


- Schatzoeken (treasure hunt)



- Operatie Sneeuwbal - Bovennatuurlijk Discipelschap

Nieuwe alinea

Share by: